W jaki sposób możesz zareklamować przesyłkę pocztową?

Dzisiaj dowiesz się dokładnie jak powinieneś postępować w przypadku reklamacji przesyłki pocztowej. Powiemy co należy zrobić oraz na co uważać podczas procesu reklamacyjnego. To bardzo ważne, gdyż konsumenci często nie wiedzą odpowiednio dużo o swoich prawach, w związku z tym spisaliśmy kilka najważniejszych punktów.

Co można reklamować?

Przede wszystkim jest to nic innego jak powszechna usługa pocztowa dotycząca przesyłek rejestrowanych oraz przekazów pocztowych. Czyli przeważnie mamy do czynienia z reklamacją paczki pocztowej, czy też np. listy poleconego oraz samego przekazu pocztowego.

Warto wiedzieć, że jeśli chodzi o prawo wniesienia reklamacji, to ma go przede wszystkim nadawca. Adresat takie prawo otrzymuje dopiero wtedy, kiedy zrzeknie się go dopiero sam nadawca na rzecz dochodzenia swoich roszczeń przez adresata.

Reklamacja może być złożona w każdej placówce operatora pocztowego, niezależnie od tego, gdzie została ona nadana.

Jakie mogą być przyczyny reklamacji?

Oczywiście podstawą do reklamacji jest niewykonanie lub nienależyte wykonanie usługi pocztowej w tych zakresach, o których mówiliśmy wyżej. Największym problemem jest zawsze uszkodzenie paczki, jak również doręczenie przesyłki rejestrowanej po 14 dniach od nadania, czy doręczenie kwoty pieniężnej określonej w przekazie również po 14 dniach od nadania.

Jaki czas na zgłoszenie reklamacji?

Jeśli chodzi o niewykonanie usługi pocztowej, to można ją zgłosić po 14 dniach od nadania przesyłki rejestrowanej, jak również przekazu pocztowego. Warto pamiętać, aby nie było to później, niż 12 miesięcy od momentu nadania.

Jeśli zaś mówimy o nienależytym wykonaniu usługi pocztowej, to można to zgłosić już bezpośrednio przy przyjmowaniu przesyłki przez adresata. Jeśli natomiast adresat przyjmie przesyłkę rejestrowaną, to wtedy ma ewentualnie dodatkowe 7 dni na to, aby zgłosić wszystkie wady przesyłki, które nie były widoczne przy jej przyjmowaniu.

Jak więc widzisz, wbrew pozorom te zasady nie są szczególnie skomplikowane i w razie czego radzimy jak najszybciej reagować. 

 

Zobacz także

Kim jest kurier – charakterystyka zawodu

Zakładanie firmy kurierskiej – jak sobie z tym poradzić?

Podpisanie protokołu odbioru, a wady towaru – co robić?

Jak nie dać się oszukiwać na zakupach w sklepie internetowym?

Jakie formy dostawcy przesyłki wybrać przed świętami?