Czy Poczta Polska jest nadal potrzebna?

Nie da się ukryć, że Poczta Polska miała w swojej historii kilka kryzysów. Dodatkowo był to najmniej zaawansowany technologicznie podmiot, co niestety wielu sprzedawcom spędzało sen z powiek. Z pewnością nie pomagał jej fakt, że systemy informatyczne były w bardzo kiepskim stanie, a sami pracownicy mieli różne procedury w odrębnych placówkach. Wiele osób spisało Pocztę na straty, jednakże w ostatnich latach stało się coś niezwykłego, co skłania jeszcze raz do dyskusji nad tym, czy rzeczywiście Poczta Polska jest taka zła i powinna zniknąć?

Poczta się zmieniła

W końcu zarządzający tym podmiotem poszli po rozum do głowy i doszli do wniosku, że jeśli chcą utrzymać klientów przy sobie, to poczta musi przejść gruntowne zmiany. Zaczęto wprowadzać jednakowy brand dla wszystkich placówek, jak również takie same procedury, co było koniecznością od kilku lat. Warto również dodać, że zmiany przeszedł cały system informatyczny, a w zasadzie został on wdrożony od nowa.

Obecnie Poczta Polska obsługuje około 25% przesyłek na rynku e-commerce i oferuje naprawdę przyjemną obsługę klienta. W wielu przypadkach można spotkać się z tym, iż klienci bardziej cenią sobie współpracę właśnie z pocztą polską. Nie chodzi tutaj o przystępne ceny nadawania paczek, ale również o solidne wykonywanie usług, także w ramach przesyłek kurierskich, które dostarczane są bez żadnych zbędnych opóźnień.

Dlaczego lepiej od kurierów?

Wszystko rozbija się oczywiście o pieniądze. Kurier musi się naprawdę śpieszyć, aby zarobić na paliwo, czy ZUS. Musimy pamiętać, że większość pracowników firm kurierskich działa na zasadzie podwykonawstwa, czyli ma własne firmy, które przecież muszą jakoś utrzymać. To bardzo ważne więc, aby dostarczyli w ciągu dnia jak największą ilość paczek. Skutkuje jednak to tym, że bardzo się śpieszą i niekiedy są wręcz niemili dla klientów. I właśnie dlatego Poczta Polska ma tutaj naprawdę ogromne pole do popisu, ponieważ może się pochwalić miła obsługą, jak również terminowym dostarczaniem paczek.  

 

Zobacz także

Kim jest kurier – charakterystyka zawodu

Zakładanie firmy kurierskiej – jak sobie z tym poradzić?

Podpisanie protokołu odbioru, a wady towaru – co robić?

W jaki sposób możesz zareklamować przesyłkę pocztową?

Jak nie dać się oszukiwać na zakupach w sklepie internetowym?