Zakładanie firmy kurierskiej – jak sobie z tym poradzić?

Nie da się ukryć, że zapotrzebowanie na usługi kurierskie jest naprawdę duże i wiele osób upatruje w tym swojej szansy na biznes. Z kurierów korzystają nie tylko firmy, ale również wiele osób prywatnych, więc absolutnym wymogiem jest gwarancja jakości takowej, aby nikt nie był zawiedziony.

Pomysł na biznes?

Rzeczywiście jest to jakieś wyjście, tym bardziej, że dobrych kurierów nigdy dosyć. Bardzo dobrym sposobem na założenie takiej działalności jest skorzystanie z tego na zasadach franczyzy. Dobrym przykładem tego typu modelu jest firma Ship Center, która od kilku lat świadczy usługi brokerskie i pomaga swoim klientom w dostarczaniu paczek nawet w najbardziej odległe miejsca. W swojej ofercie ma różne usługi kurierskie i pełni rolę pewnego rodzaju agencji reklamowej z usługami kurierskimi.

Jak wystartować?

Jeśli chciałbyś dołączyć do sieci Ship Center, to konieczne będzie przejście odpowiedniego szkolenia, które dokładnie i kompleksowo przygotuje Cię do prowadzenia tego typu działalności. Koszty uruchomienia swojej placówki kurierskiej wynosi około 23 500 zł brutto. Warto wiedzieć, że w tej kwocie jest zawarte pełne umeblowanie biura, strona internetowa, szkolenie, sprzęt, oprogramowanie jak również reklama zewnętrzna i wewnętrzna. Jeśli natomiast już prowadzisz swoją firmę kurierską i chciałbyś działań jako partner Ship Center, to wtedy kwota inwestycji będzie wynosiła zaledwie 3 600 zł.

Średnie zyski po około 12 miesiącach prowadzenia tego typu działalności wahają się w granicach od 12 do 15 tys. złotych miesięcznie. Jeśli zaś chodzi o czysty zysk, to wynosi on od 8 do 10 tys. Po 7 miesiącu współpracy pojawia się koszt franczyzy i wynosi on 300 netto miesięcznie. Jest to śmiesznie niska kwota, zważywszy na to, że dana firma udostępnia Ci swój brand, jak również narzędzia i daje od razu pierwszych klientów. Ostateczna decyzja należy do Ciebie, ale jeśli ktoś chce prowadzić własną działalność, to może to być idealny pomysł na start. Przede wszystkim dlatego, że zaczynasz działać pod znaną marką i już na starcie masz zaufanie klientów.

Zobacz także

Kim jest kurier – charakterystyka zawodu

Podpisanie protokołu odbioru, a wady towaru – co robić?

W jaki sposób możesz zareklamować przesyłkę pocztową?

Jak nie dać się oszukiwać na zakupach w sklepie internetowym?

Jakie formy dostawcy przesyłki wybrać przed świętami?