Z ostatniej chwili
Peugeot 309

Peugeot 309 początkowo miał być wytwarzany pod marką Talbot, której właścicielem był od 1978 r. koncern PSA - i reaktywował ją, umieszczając pod tą nazwą modele które powstały w ramach europejskiej filii Chryslera. Miał on zastąpić model klasy kompaktowej znany jako Talbot / Simca / Chrysler Horizon.

Nowy model początkowo nazywał się Talbot Arizona, jednak wkrótce zdecydowano, aby przemianować go na 309 i sprzedawać pod marką Peugeot. Wkrótce marka Talbot została praktycznie wycofana z rynku. W dotychczasowej produkcji pod marką Peugeot znajdował się nadal model 305, który był nieco większy (4240 mm w 305, w porównaniu do 4050 w 309). Dlatego, aby podkreślić, że jest to model nieco innej klasy, zastosowano inną numerację.

Pod tym względem, 309 można zaliczyć do klasy samochodów sub-kompaktowych. Jednostki napędowe zostały częściowo przejęte z modelu Horizon: 1,1 (55 KM), 1,4 (70 KM), natomiast z innych modeli Peugeota przejęto jednostki 1,6 (79 KM) oraz 1,9 (105 KM), oraz diesel 1,9 (64 KM). Model ten był trzy lub pięciodrzwiowym hatchbackiem, z łagodnie opadającą linią nadwozia. W 1989 roku pojazd przeszedł facelifting, zmieniono min. kształt przednich i tylnych lamp, nawiązując do nowego (wtedy) modelu 405, zmieniono także wygląd deski rozdzielczej i kierownicy.

​Te zmiany znacząco nie wpłynęły na sprzedaż. Model cieszył się znacznie mniejszą popularnością niż np. Peugeot 205 produkowany równolegle. Nie dorównał też popularności samochodom niemieckim podobnej klasy. Szczególnym uznaniem cieszyła się wersja silnikowa wysokoprężna o oznaczeniu silnika XUD, bowiem przy przyzwoitych osiągach (15,3 od 0-100 km/h) pozwalała na bardzo ekonomiczną eksploatację (około 5,5 litra średniego spalania na 100 km) i była bardzo trwałą jednostką napędową - produkowaną zresztą z niewielkimi zmianami w różnych modelach Citroena i Peugeota aż do roku 2000 kiedy to została zastąpiona przez nowoczesny silnik wyposażony we wtrysk common-rail. Sam model 309 został zastąpiony przez model Peugeot 306, o nieco innej stylistyce (bardziej ścięty tył hatchbacka, zamiast małego liftbacka) który zdobył znacznie większe uznanie na całym świecie.

Zobacz również

Kontakt

Tel: 802 154 369

E-mail: kontakt@dana-express.

Znajdziesz tutaj opisy najpopularniejszych samochodów wraz z ich parametrami technicznym. Nie zabraknie również porad dla kierowców. Zapraszamy!

http://www.mobilekspert.pl/

www.autoskup-szczecin.pl