Z ostatniej chwili
Peugeot 405

Model 405 to samochód klasy średniej zaprezentowany pod koniec lat 80-tych. Teoretycznie, z nazewnictwa stosowanego przez firmę, wynikałoby że model ten jest następcą modelu 404. Ten model jednak produkowany był we Francji w latach 1960-1975 (poza granicami aż do 1988 roku). Nie był to więc bezpośrednio następca.

Model 405 powstał aby wypełnić lukę w ówczesnej ofercie Peugeota - pomiędzy modelem klasy wyższej-średniej 505 oraz kompaktowym modelem 305. Model 604 został zastąpiony przez większy 605, natomiast 305 został zastąpiony przez mniejszy 309, natomiast model 505 zastąpił mniejszy ale nowocześniejszy i równie komfortowy 405. Tym sposobem firma Peugeot, która przechodziła w tym okresie restrukturyzację, unormowała wielkościowo swoje pojazdy względem konkurencji.

Samochód w 1992 roku przeszedł facelifting, który nie był jednak zbyt poważny. W przeciwieństwie do poprzednika 505, był wyposażony w przedni napęd. Samochód zaprojektowany został w firmie Pininfarina i charakteryzował się spokojną i ponadczasową stylistyką. Model dostępny był jako sedan i kombi. Po zakończeniu produkcji w Europie w 1997 roku model ten został sprzedany w ramach licencji do krajów afrykańskich, argentyny, a także do Iranu, gdzie jest produkowany przez firmę Iran Khodro. Charakteryzował się dość bogatą paletą silników, od 1,4 o mocy 75 KM, poprzez 1,6 o mocy 93 KM, 1,8 o mocy 101 KM, 1,9 o mocy 110 KM, oraz 2,0 o mocy 123, 150 oraz 200 KM w najmocniejszej wersji z turbosprężarką.

Bardzo cenione były diesle o pojemności początkowo 1,8 a potem 1,9 litra i mocy 71 KM lub 93 KM w wersji z turbosprężarką. Charakteryzowały się one bardzo małym zużyciem paliwa oraz dużą trwałością.

Zobacz również

Kontakt

Tel: 802 154 369

E-mail: kontakt@dana-express.

Znajdziesz tutaj opisy najpopularniejszych samochodów wraz z ich parametrami technicznym. Nie zabraknie również porad dla kierowców. Zapraszamy!

http://www.mobilekspert.pl/

www.autoskup-szczecin.pl