Z ostatniej chwili
Peugeot 206

Peugeot 206 to następca bardzo popularnego modelu 205, który był wytwarzany przez kilkanaście lat. Auto plasuje się w segmencie pojazdów B, czyli supermini. Jest to klasa o dużym udziale w rynku, o bardzo silnej konkurencji. Model ten pod względem sprzedaży i długości produkcji przewyższył nawet poprzednika, a także przeżył swojego następcę oznaczonego jako 207.

Auto zaprezentowano w 1998 roku, początkowo jako trzy i pięciodrzwiowy hatchback. Na tamte czasy stylistyka pojazdu była oryginalna i znacznie bardziej odważna niż np. niemieckich konkurentów z tego segmentu. Zarówno trzy jak i pięciodrzwiowa wersja (o takich samych wymiarach zewnętrznych - 3835 mm), charakteryzowały się bardzo atrakcyjnym wyglądem. Początkowo oferta silnikowa zawierała silniki 1,1 l o mocy 60 KM, 1,4 l o mocy 75 KM, 1,6 o mocy 90 KM, oraz diesel 1,9 wolnossący, o mocy 69 KM. Później zaprezentowano min. wersję która była połączeniem coupe i cabrio, wyposażoną w składany sztywny dach. Wersja ta mimo nieco większej długości była praktycznie dwuosobowa (z tyłu zmieścić mogły się jedynie niewielkie dzieci.

​ Następnie poszerzono paletę silników o diesel z wtryskiem common-rail o pojemności 2 litrów i mocy 90 KM. Następnie do oferty dołączyło niewielkie kombi o oznaczeniu SW, oraz nowy silnik 1,6 o szesnastu zaworach i mocy 109 KM. Stary silnik diesla 1,9 wycofano i zastąpiono silnikiem 1,4 z wtryskiem common-rail i mocą 68 KM, charakteryzujący się bardzo niewielkim spalaniem. W 2003 roku auto przeszło pierwszy facelifting, polegający na zmianie przednich reflektorów, lamp tylnych, zderzaków oraz deski rozdzielczej. Paleta silników została nieco zmieniona: silnik 1,4 miał teraz 90 KM, oraz wprowadzono diesel nowej generacji o pojemności 1,6 litra i mocy 110 KM. Dopiero w 2005 roku, a więc tuż przed prezentacją następcy zaprezentowano wersję sedan, która przeznaczona była na rynki rozwijające się. Wersja ta jest produkowana min. w Iranie, również w zmienionej wersji, pod własną marką.

Ponadto, mimo prezentacji i produkcji następcy samochód pozostawał w produkcji również w Europie. w 2009 roku zaprezentowano zmienioną wersję modelu, która ma oznaczenie 206+. Zmieniono przednią i tylną część nadwozia, która bardziej nawiązuje do linii następcy. Produkcję w Europie zakończono w 2012 roku, ale samochód w wersji 206+, pod oznaczeniem 207 compact jest dalej dostępny na niektórych rynkach min. w Brazylii. Ponadto w Chinach auto sprzedawane było pod marką Citroen.

Zobacz również

Kontakt

Tel: 802 154 369

E-mail: kontakt@dana-express.

Znajdziesz tutaj opisy najpopularniejszych samochodów wraz z ich parametrami technicznym. Nie zabraknie również porad dla kierowców. Zapraszamy!

http://www.mobilekspert.pl/

www.autoskup-szczecin.pl