Z ostatniej chwili
Volvo 740/760

Volvo serii 740, 760  seria samochodów klasy wyższej średniej, który początkowo miał zastąpić Volvo serii 200 - jednak dawniejsze, i nieco większe Volvo zostało w produkcji aż do 1993, czyli skończyła się ona podobnie jak w przypadku tego modelu. Volvo 760 została zaprezentowana najpierw - jako model klasy wyższej średniej.  Kilka lat później zaprezentowano model 740, który był nieco tańszą wersją tego samochodu. 

Model 740 był wyposażony w silnik dwulitrowy wolnossący, 2.0 litra wyposażony w turbosprężarkę, albo 2.3 litra (również wersja turbo i wolnossąca). Natomiast model 760 wyposażony był w silniki 2.3 litra wyposażone w turbosprężarkę o mocy 156-185 KM. Ponadto dostępny był w obu wersjach diesel 2.5 litra o mocy 115 KM i pojemności 2.4 litra. 

​Tradycyjnie diesel pochodził z Volkswagena, z modelu LT.  Występował również w wersji bez turbo, gdzie osiągał moc 84 KM. Oba samochody dostępne były jako sedan i kombi.  Początkowo liczba cztery miała oznaczać liczbę cylindrów, ale wersja 760 była wyposażona również w silniki czterocylindrowe.  Czasem 740 był oznaczany również jako 744 (sedan) oraz 745 (kombi).  Auto było wyposażone w tylny napęd, wobec czego bagażnik również w wersji kombi nie był zbyt głęboki.

760 różniło się zewnętrznie detalami: inne reflektory, inna osłona chłodnicy, i wyposażenie wnętrza. Auto dzisiaj zaskakuje niezwykle kanciastą sylwetką, która nawet w czasach powstania wydawała się mocno oryginalna na tle innych europejskich produktów, które przecież też miały nieco kanciaste kształty. Najbardziej przypominała duże amerykańskie samochody z tego okresu.  Model został zastąpiony przez mniejsze Volvo 850 oraz większą serię 900, o zbliżonej, ale nieco złagodzonej stylizacji.

Zobacz również

Kontakt

Tel: 802 154 369

E-mail: kontakt@dana-express.

Znajdziesz tutaj opisy najpopularniejszych samochodów wraz z ich parametrami technicznym. Nie zabraknie również porad dla kierowców. Zapraszamy!

http://www.mobilekspert.pl/

www.autoskup-szczecin.pl